السبت، 12 نوفمبر 2016

تبقى حبيبي : الاديب الشاعر أكرم الاشقر : مجلة اقلام بلا حدود : ومنتدى اصدقاء اقلام بلا حدود: وصفحة اقلام بلا حدود



تبقى حبيبي


ملـِّيت من كثر البُعد ملـِّيــــــــــــــــت -- ياللي الدهر أبعد مسافة أراضيـــــك

تايه دليلي وضاق بيَّ البيـــــــــــــت -- لا صوتك اسمع ْ ولا شوف عينيـك

ياليتْ يا كل العُمر يا ليــــــــــــــــتْ -- ألقاك جنبي وافرح ْ أنا بيـــــــــــــك

تحسستْ راسي وعالقلبْ دقيـــــــت ْ -- تاري القلبْ شاددْ سروجو نواحيــك

مَرَّتْ ليالي واصبحتْ وامسيــــــتْ -- عاصب جبين الخوف والله أنا عليك

ولو كنت مني زعلت وبيوم صديـت -- أزحف على اكواعي أجيلك وراضيك

شو نفعْ عمري لو أنا قضَّيـــــــــتْ -- أيامْ إيدي ما تلمس إديـــــــــــــــــــك

ولو كان ليَّ جناح يا زين علـِّيــــت -- أرحل على ظهر النسايم ولاقيـــــــك

وأنا بعهد الله يا شوق ْ أوفيــــــــت ْ -- تبقى حبيبي وأبقى أنا ليـــــــــــــــك

أكرم الأشقر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق